Az Európai Bizottság vizsgálja a fuvarozókra vonatkozó német szabályozásokat
MÁÉRT - 2015. március 26., csütörtök 17:12
A
kelet-európai fuvarozókat is terhelő német intézkedésekről vitázott az Európai
Parlament március 25-én, szerda délután. A vitát a brüsszeli mini-plenáris
keretében tartották a képviselők, ahol jelen volt Violeta Bulc közlekedési
biztos is.
Ugyanezen a napon több országból – Románia,
Magyarország, Csehország, Litvánia, Lengyelország – is érkeztek fuvarozók, akik
a Parlament épülete előtt tiltakoztak Németország azon szabályozása ellen,
amely a fuvarozókra vonatkozó egységes minimálbér megfizetését írja elő.
Németország január elsejétől megköveteli, hogy minimálbérként óránkénti bruttó
8,5 eurót fizessenek alkalmazottaiknak mind az országba érkező, az országból
szállító, mind az országon áthaladó nem német fuvarozó cégek is. Az
intézkedés kapcsán már januárban felerősödtek a nemzetközi, főként a
kelet-közép-európai ellenhangok, így egyelőre a szabályozást a tranzitforgalom
esetében nem alkalmazzák, viszont Franciaország is felvetette a
minimálbér-szabályozás bevezetésének szándékát.
Sógor Csaba RMDSZ-es európai parlamenti
képviselő szerint ez az eset jól példázza az európai piacon való
versenyképességet meghatározó faktorok közti különbségeket: az Európai Unió
erőfeszítései ellenére még mindig egyenlőtlenségek tapasztalhatók a tagállamok
gazdasági fejlődése, a minimálbérek és termelési költségek terén, melyek a
kelet-közép-európai cégeknek kedveznek, ugyanakkor az anyagi és technológiai
háttér, valamint a finanszírozáshoz való könnyebb hozzáférés a nyugat-európai
vállalkozásoknak biztosítanak előnyt. Az erdélyi képviselő úgy véli: nem lehet
megengedni azt, hogy egyes tagállamok intézkedései nyomán más tagállamok
vállalkozásainak mesterségesen növekedjenek a kiadásai és az azokat terhelő
adminisztratív követelmények. Sógor Csaba a vita kapcsán leadott hozzászólásában
hangsúlyozta, nem az ilyen intézkedések bevezetése a megfelelő módja annak,
hogy az Európai Unió versenyképes legyen a globális gazdasági piacon.
A Bizottság képviselője a vita során elmondta:
a nemzeti szabályozásoknak összhangban kell lenniük az Európai Unió
jogszabályaival, ezért az adott kérdés kapcsán a német szabályozásról az
Európai Bizottság alapos elemzést folytat az elkövetkezendő időszakban. Violeta
Bulc biztosította az Európai Parlament tagjait arról, hogy a 2016-ban megjelenő
közúti jogszabálycsomagban is foglalkoznak majd a fuvarozási szektorra érvényes
munkakörülményekkel és az alkalmazottaknak biztosított szociális ellátással is.
1 csatolt webcím
http://rmdsz.ro
Kérjük felhasználóinkat, hogy a Külhoni Magyar Sajtószolgálat anyagait minden esetben KMS jelzéssel használják fel.
Az MTVA szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja a KMS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTVA