Áttörés a kereskedelmi kétnyelvűség terén
MÁÉRT - 2019. május 24., péntek 10:53
Noha az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács csak április közepén
hirdette meg a kereskedelmi kétnyelvűséget népszerűsítő kampányát, a
szervezetnek máris jelentős áttörést sikerült elérnie: a Penny üzletlánc május
végétől 12 erdélyi településen kétnyelvűsíti kommunikációját.
Nagykárolyban, Kovásznán, Gyergyószentmiklóson, Margittán,
Csíkszeredában, Székelyudvarhelyen, Nagyszalontán, Sepsiszentgyörgyön,
Szovátán, Marosvásárhelyen, Kézdivásárhelyen és Érmihályfalván is kétnyelvűsíti
kommunikációját a Penny üzletlánc, miután az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács
képviselői írásban és személyesen is erre kérték a helyi üzletvezetőket. Ennek
hatására az üzletlánc székelyföldi képviselői személyes találkozón
tájékoztatták az EMNT tisztségviselőit arról, hogy május 27-től kezdődően
kétnyelvűsítik a brand- és reklámanyagaikat, e feladatot pedig kiemelt
jelentőségű ügynek tekintik.
„Levélben fordultunk a székelyföldi területi
üzletvezetőkhöz, kérve a többnyelvűség biztosítását, valamint a személyes
találkozóra való lehetőséget. Úgy gondoljuk, a cégek érdeke is, hogy a magyar
vásárlók lényegesen magasabb komfortérzettel vegyék igénybe szolgáltatásaikat,
ehhez pedig egyértelműen hozzájárul a többnyelvűség biztosítása is. Célunk,
hogy az említett cégek tanuljanak meg magyarul, s üzletpolitikájukba is építsék
bele a kétnyelvűséget. Emellett – természetesen – a helyi vállalkozókat is
szeretnénk megszólítani, hiszen azt tapasztaljuk, hogy még a székelyföldiek
esetében sem magától értetődő a fogyasztókat megcélzó, többnyelvű kommunikáció,
noha erre minden vállalkozónak lehetősége van” – nyilatkozta korábban Sándor
Krisztina, az EMNT ügyvezető elnöke.
A kereskedelmi kétnyelvűség népszerűsítéséért külön
Facebook-oldalt is létrehoztak (www.facebook.com/Kétnyelvűséget-a-kereskedelemben-2117041425253975/),
ahol a kezdeményezés legújabb fejleményeiről, pozitív és negatív példákról is
tájékoztatják a közvéleményt, valamint várják a lakosság észrevételeit és
tapasztalatait is.
Az EMNT vezetői rámutattak: az elért eredmény bizonyítja,
hogy érdemes konkrét, az erdélyi magyar közösséget érintő ügyekben civil
eszközöket is alkalmazva fellépni. A kétnyelvűségért indított kampányt
folytatják, és a helyiek mellett újabb multinacionális cégeket keresnek meg – közölte a Tőkés László által elnökölt Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács sajtóirodája.
Kérjük felhasználóinkat, hogy a Külhoni Magyar Sajtószolgálat anyagait minden esetben KMS jelzéssel használják fel.
Az MTVA szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja a KMS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTVA