Cseke Attila: az erdélyi autópályákat 2020-ig be kell fejezni
MÁÉRT - 2016. november 17., csütörtök 16:21
November 17-i, csütörtöki
nagyváradi sajtótájékoztatóján Cseke Attila szenátorjelölt, az RMDSZ Bihar
Megyei Szervezetének elnöke Románia infrastrukturális fejlesztésének
fontosságát hangsúlyozta. Cseke Attila egyaránt bírálta a vasúti közlekedést és
az autópályák hiánya okozta hátrányokat is, valamint az erdélyi autópályák
befejezése mellett a Szövetség kiemelt céljai közé sorolta a vidéki utak
leaszfaltozását és a gyorsforgalmi utak építését is. A szenátorjelölt elmondása
szerint ma Bulgáriának 800 km autópályája van, a Románia egyharmadát kitevő
Szerbiának ugyanannyi, mint hazánknak, vagyis 753 km, míg a Romániánál két és
félszer kisebb Magyarországnak dupla annyi, vagyis 1481 km. Cseke Attila
szerint nincs rendjén az, hogy Marosvásárhelyről Székelyudvarhelyre a 90
kilométeres távot két óra alatt teszik meg az utasok, vagy a Bihar megyei
Margittáról Zilahra, a 74 kilométeres utazás több mint másfél órát tart.
„Az
erdélyi autópálya-építéseket lassan húsz éve tervezik, majd újratervezik. Egyre
inkább úgy tűnik, ez csak nekünk, magyaroknak, Szövetségünknek fontos. Ezért az
RMDSZ úgy döntött és választási ajánlatunkban ezt meg is fogalmaztuk, hogy
bármilyen leendő kormány támogatásának egyik sarok-feltétele, hogy befejezi az
észak-erdélyi és dél-erdélyi autópályákat. Egy modern társadalomban a
közlekedés többet jelent, mint helyváltoztatást: virágzó kereskedelmet,
esélyegyenlőséget, társadalmi mobilitást, jobb életkörülményeket biztosít. Amíg
nem lehet rendesen közlekedni Erdélyben, addig ezekből mind hiányt szenvedünk.
Ezért határozott úgy a Szövetség, hogy nem tűri tovább a jelenlegi állapotot,
és ezért mondjuk, hogy ne papírból, hanem aszfaltból készüljön az autópálya. Ez
a dolga mindnyájunknak: el kell érnünk, hogy az Erdélyben élő magyar emberek
jól érezzék magukat szülőföldjükön” –
jelentette ki Cseke Attila, a Szövetség Bihar Megyei Szervezetének elnöke.
Ez azért
is szükséges, mert az erdélyi emberek, magyarok és románok egyaránt megérdemlik
és anyagilag is hozzájárulnak nap mint nap az infrastruktúra fejlesztésének
finanszírozásához. „2013-ban az akkori USL-kormány bevezette a 7
eurócentes plusz illetéket az üzemanyagra. Ebből nagy összegek folytak be az
állami költségvetésbe az erdélyi emberek, magyarok és románok
hozzájárulásaként. Akkor azzal magyarázták az illeték bevezetését a kormányzó
pártok, hogy ebből az összegből Románia autópályákat épít majd. Azóta sem
került átadásra egy fontosabb szakasza sem az erdélyi autópályáknak. Papíron
megvannak, de az aszfalt nem akar megszületni” – zárta nyilatkozatát
Cseke Attila.
Elmondta
azt is, hogy Magyarország 2018-ig befejezi Debrecen és az ártándi határátkelő
között az autópályát, ezért Romániának mindennél fontosabb infrastrukturális
szempontból az, hogy ugyanezen határidőig elkészüljön az Észak-Erdélyi
Autópálya Bihar megyei szakasza Bors és Berettyószéplak között, illetve mind az
Észak-Erdélyi, mind pedig a Dél-Erdélyi Autópálya teljes szakasza megépüljön
2020-ig – mégpedig aszfaltból, nem papírból, ahogyan azt az RMDSZ plakátjai
hirdetik.
1 csatolt webcím
http://rmdsz.ro
Kérjük felhasználóinkat, hogy a Külhoni Magyar Sajtószolgálat anyagait minden esetben KMS jelzéssel használják fel.
Az MTVA szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja a KMS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTVA