A Külhoni Magyar Sajtószolgálatról

A Külhoni Magyar Sajtószolgálat (KMS) a külhoni magyarság politikai, társadalmi, egyházi, kulturális és civil szervezeteinek közleményeit, állásfoglalásait adja közre. A szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.

A KMS a Médiszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) által létrehozott és működtetett olyan térítésmentes közzétételi támogatási forma, amelynek célja, hogy a külhoni, magyar nyelvű, magyar nemzettudatot erősítő, a magyar kulturális örökséget védő szervezetek a tevékenységükkel, illetve a tevékenységük céljával összhangban álló közérdekű közleményeiket rövid időn belül nyilvánosságra hozzák.

A sajtószolgálat az MTVA Kós Károly Kollégiumának szellemi védnöksége alatt, az MTVA gyártásában készül el annak érdekében, hogy megteremtse a magyarság közös információs terét, amelyben a külhoni magyarok életét meghatározó és formáló szervezetek a saját, általánosabb érdeklődésre számot tartó közleményeiket, híreiket, állásfoglalásaikat, megoszthatják a világ magyarságával – az anyaországi, a Kárpát-medencei és a diaszpórában élő magyarokkal egyaránt. A KMS partnereinek kiemelkedő hírértékű közleményei a közmédia hírkiadásában is megjelennek a különböző hírügynökségi, rádiós, televíziós és online hírplatformokon feldolgozott hírek formájában.

A KMS-beadói jogosultságot az MTVA az internetes felület használatához szükséges jelszó átadásával igazolja vissza. A jelszó visszavonásáig érvényes.


Romániai Magyar Demokrata Szövetség
RMDSZ: 21. századi infrastruktúrát kell teremteni Erdélyben
MÁÉRT - 2016. november 15., kedd 14:05

Ma Romániában az, aki vonatra száll, nem tudja, mikor fog megérkezni, aki pedig kocsival közlekedik, az autópályák hiánya miatt nem halad, leginkább egy helyben áll a dugók, útlezárások okán – mutatott rá Cseke Attila, az RMDSZ Bihar megyei szenátorjelöltje ma, november 15-én, reflektálva a tegnapi, november 14-i nagyváradi sajtótájékoztatón Kelemen Hunor szövetségi elnök által bemutatott tervekre. „Az erdélyi autópálya-építéseket lassan húsz éve tervezik, majd újratervezik. Egyre inkább úgy tűnik, ez csak nekünk, magyaroknak, Szövetségünknek fontos. Ezért az RMDSZ úgy döntött és választási ajánlatunkban ezt meg is fogalmaztuk, hogy bármilyen pártszínű leendő kormány támogatásának egyik sarok-feltétele, hogy befejezi az észak-erdélyi és dél-erdélyi autópályákat” – jelentette ki a szenátorjelölt.
Cseke Attila szenátorjelölt az erdélyi autópályák befejezése mellett a Szövetség kiemelt céljai közé sorolta a vidéki utak leaszfaltozását és a gyorsforgalmi utak építését is. „Olyan Erdélyt akarunk építeni, ahol normálisan lehet közlekedni. Ha autóba ülünk, időnk nagy részét azzal töltjük, hogy közlekedési dugóban vagy útlezárás miatt helyben állunk. Bulgáriának 800 kilométer autópályája van, a harmadekkora Szerbiának ugyanennyi, mint Romániának, Magyarország autópálya-hálózata pedig kétszer nagyobb a hazainál” – hangsúlyozta a Bihar megyei szenátorjelölt, aki szerint nincs rendjén az, hogy Marosvásárhelyről Székelyudvarhelyre a 90 kilométeres távot két óra alatt teszik meg az utasok, vagy Margittáról Zilahra, a 74 kilométeres utazás több mint másfél órát tart.
A szenátorjelölt rámutatott: „egy modern társadalomban a közlekedés többet jelent, mint helyváltoztatást: virágzó kereskedelmet, esélyegyenlőséget, társadalmi mobilitást, jobb életkörülményeket biztosít. Amíg nem lehet rendesen közlekedni Erdélyben, addig ezekből mind hiányt szenvedünk. Ezért határozott úgy a Szövetség, hogy nem tűri tovább a jelenlegi állapotot, és ezért mondjuk, hogy ne papírból, hanem aszfaltból készüljön az autópálya. Ez a dolga mindnyájunknak: el kell érnünk, hogy az Erdélyben élő magyar emberek jól érezzék magukat szülőföldjükön.”

Kérjük felhasználóinkat, hogy a Külhoni Magyar Sajtószolgálat anyagait minden esetben KMS jelzéssel használják fel.
Az MTVA szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja a KMS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTVA